Rođendani – SLAVLJENICI ANDRIJA (7 GOD.) I PETAR (6 GOD.)
May 10, 2018
Show all

Sta sve mogu da razumeju i izgovore deca oko druge godine zivota?

Razvoj govornih i komunikativnih sposobnosti:

Do drugog rodjendana, malisani reaguju na: „Pokazi mi – kucu, tetu, ciku…“, razumeju recenice tipa: „Sedi na stolicu“, „Donesi patike“, koriste recenice do tri reci, umeju da kazu svoje ime i, recimo, kako laje kuca. Do trece godine, dete moze na osnovu slike da prepozna za sta se predmet koristi („Pokazi mi nesto sto se jede“, „Pokazi mi nesto sto oblacis“). Moze da odredi svoj pol, pokazuje prstima koliko ima godina, broji do tri, ume da kaze cemu sluzi neki predmet (olovka, auto), i moze da nauci recitaciju, odgovara adekvatno na pitanja koja imaju znacenje posedovanja (cija je ovo mama?), samo razgleda slikovnicu, izdvaja jedan predmet iz gomile na nalog, izgovara svoje ime na zahtev, lokalizuje zvuk iz druge prostorije.

Oko druge godine dete bi trebalo i da:

Trazi recima da jede i pije, i izvrsava nalog koji zahteva dve delatnosti (odnesi, zatvori).

Po razvojnoj mapi:

22. mesec Uziva u igrama bacanja i hvatanja, koristi imenice, glagole i prideve.
22.-24. mesec Zna vise jednostavnih fraza i recenica do tri reci, upotrebljava 200-250 reci.

Razvoj krupne motorike:

Baca predmet u odredjenom pravcu.

Razvoj perceptivnih sposobnosti:

Posle druge godine bi trebalo da imenuje jednu boju (uglavnom neku od osnovnih boja), pridruzuje identicne boje i oblike u odgovarajuci skup (dve boje ili oblika).

Razvoj fine motorike:

Savladjuje jednostavne prepreke, zatvara rajsfeslus, jede corbastu hranu kasikom, ispravlja sliku izvrnutu naopacke, pokazuje 5 delova tela na zahtev, pije samo iz solje, penje se uz stepenice bez pridrzavanja, nize perle na konac, samo razgleda slikovnicu, izdvaja jedan predmet iz gomile na nalog, podize predmete sa poda bez pridrzavanja, savija papir, gradi kulu od sest kocaka glatkih stranica.

Razvoj intelektualnih aktivnosti:

Pocetak paralelne igre, igra se pored vrsnjaka, povremeno im daje ili pokazuje igracku; ucenje uvidjanjem.

Kratak savet:

Roditelj razume sta dete zeli, dete pokaze, uzme roditelja za ruku i odvede do predmeta koji zeli, ili govori tepajuci. Dete treba podsticati na ponavljanje, govor se uci ponavljanjem. Isto tako ne insistiramo na pravilnom govoru kada dete jos nije spremno, nego samo njegov govor ponovimo pravilno.